امروز 05 بهمن 1395

مدیریت امور دانشجویی

بسمه تعالی

اداره رفاه دانشجویان دانشگاه فسا همانند پل ارتباطی بین عزیزان دانشجو و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و شما می‌توانید به نسبت اعتبارات وامها و سایر امکاناتی که آن صندوق به این دانشگاه اختصاص می‌دهد از مزایای آن استفاده نمایید.


 

دستور العمل اجرایی استفاده از تسهیلات اعطایی بنیاد علوی

وام به دانشجویان متقاضی ، مشروط به دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی، دارا بودن اولویت نیاز مالی و دو شرط ذیل قابل پرداخت می باشد.

1-بالا بودن ضریب محرومیت محل سکونت( ضریب محرومیت 5 به بالا)

2-معدل 14 در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

اعطای وام تنها پس از اخذ نامه کسر حقوق از ضامن دانشجو و اسکن آن در سیستم صندوق رفاه مجاز می باشد.

جهت ضمانت وام بنیاد علوی نامه کسر حقوق کارمندان رسمی،پیمانی و قراردادی دستگاههای دولتی پذیرفته می شود.

در نامه کسر حقوق به عنوان تضمین می بایست عنوان نامه به وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری زده شود.

درخواست وام با تایید مسئولین دانشگاه معتبر خواهد بود.

پرداخت وام به دانشجویان انتقالی و جابجایی با رعایت ضوابط بلامانع است. دانشجویان مهمان باید از طریق دانشگاه مبدا درخواست وام نماید.

دانشجویان حائز یکی از شرایط ذیل به همراه تمامی شرایط فوق و با ارائه مدارک از مراجه ذیصلاح در اولویت دریافت وام بنیاد علوی می باشند.

-نفرات اول تا سوم مسابقات قرانی دانشگاههای کشور

-نفرات اول تا سوم مسابقات قرانی بین المللی

-بسیجی فعال با تایید ارگانهای ذیربط

-همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه حضور در جبهه

-آزاده

-جانباز حداقل 50/

-همسر و فرزند جانباز با 50/ جانبازی

همسر و فرزند شهید

-موارد خاص با تایید ریاست بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بنیاد علوی

مبلغ وام در نیمسال دوم 95-94 برای دانشجویان مجرد ششصد هزار تومان و دانشجویان متاهل هشتصد هزار تومان

دانشجویان کارشناسی هشت نیمسال و دانشجویان ارشد چهار نیمسال می توانند از این وام استفاده کنند.

 

بازپرداخت: بازپرداخت وام بنیاد علوی شش ماه بعد از فراغت از تحصیل به صورت اقساط 20 ماهه می باشد. و در صورت عدم پرداخت وزارت علوم ضامن بازپرداخت وام می باشد.

 

جهت دانلود فرم درخواست وام اینجا را کلیک کنید.

 


 

وامهای ویژه دانشجویان دوره روزانه غیرشاغل و غیر بورسیه

1- وامهای تحصیلی و مسکن

2- وام ضروری

3- وام ودیعه مسکن متاهلی

وام شهریه ویژه دانشجویان دوره شبانه(نوبت دوم) :

دانشجویان شبانه پس از تکمیل پرونده دانشجویی و درخواست تقاضای وام برای هرترم بصورت جداگانه می توانند بخشی از شهریه تحصیلی خود را بصورت وام با کارمزد 4% تامین نمایند و در پایان تحصیلات با پرداخت 10% از کل بدهی مابقی را بصورت دفترچه اقساط پرداخت نمایند

در صورت انتقال دانشجویان نوبت دوم ( شبانه ) به دوره روزانه می بایست میزان کل بدهی به همراه کارمزد مربوطه بطور یکجا پرداخت گردد.

الف - شرایط عمومی و آموزشی:

1- دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئونات دانشجوئی.

2- دارا بودن اولویت نیاز مالی.

3- عدم استفاده از وام، کمک یا بورس تحصیلی و عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت (به غیر از کار دانشجویی) باشد.

4- مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال تحصیلی متوالی.

5- سپردن تعهد نامه محضری با ضامن معتبر طبق فرم مربوط.

6- داشتن حداقل 12 واحد درسي در نيمسال موردتقاضابراي مقطع كارشناسي .

7-داشتن حداقل 8 واحد درسي در نيمسال موردتقاضابراي مقطع كارشناسي ارشد.

8-تسويه يا صدور دفترچه اقساط مقطع قبل انجام شده باشد.(جهت دانشجويان كارشناسي ناپيوسته و ارشد و دكتري)

9 - ميانگين معدل دو ترم متوالي قبلي ترم فعلي براي دانشجويان كارشناسي از 12 و ارشد از 14 كمتر نباشد.
10- درج انتقالي در سيستم فاز 2 صندوق رفاه دانشجويان توسط دانشگاه مبداء(مربوط به دانشجويان انتقالي )

مدت استفاده از وامها:

برای دانشجویان مقطع کارشناسی حداکثر 8 نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد حداکثر 4 نیمسال تحصیلی و دکتری حداکثر 8 نیمسال تحصیلی خواهد بود.

 

شرایط و ضوابط باز پرداخت:

1- دانشجویان از تاریخ فارغ التحصیلی 9 ماه فرصت دارند تا نسبت به تقسیط بدهی تحصیلی خود با پرداخت 10% از کل بدهی اقدام نمایند. در غیر این صورت پس از گذشت 9 ماه، دانشجویان ملزم به پرداخت کل بدهی خود می باشند.)

2 - تارکین تحصیل اعم از اخراجی، انصرافی، و ... ملزم به باز پرداخت یکجای بدهی خود می‌باشند.

در صورتیکه در مقطع بالاتر قبول شدید، بلافاصله جهت تسویه حساب مقطع قبل، به امور دانشجویی دانشکده مراجعه نمائید. در غیر اینصورت با گذشت 9 ماه از اتمام مقطع قبل، ملزم به پرداخت کل بدهی بصورت یکجا می شوید

برای هر ترم که نیاز به وام دارید، (از جمله وام تحصیلی یا شهریه) باید درخواست جدیدی از طریق سایت اتوماسیون آموزشی- قسمت درخواست وام ثبت کنید.

تعویق زمان دفترچه اقساط بدهی برای قبول شدگان در مقطع بالاتر در صورتی امکانپذیر می باشد که به امور دانشجویی محل تحصیل اعلام گردد

در غیر اینصورت مبلغ اقساط به صورت خودکار به تعویق نیفتاده و می‌بایست در زمان سر رسید اقساط پرداخت صورت گیرد

تنها در صورت تسویه حساب از مقطع تحصیل قبل، می توانید از تسهیلات رفاهی (وام و خوابگاه) در مقطع تحصیلی جدید بهره مند شوید

دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، در هنگام تسویه حساب، نبایستی بدهی معوقه از مقاطع تحصیلی قبلی داشته باشند

امکان پرداخت آنلاین دفترچه اقساط و خوابگاه از طریق سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه فراهم شده است .

Http://bp.swf.ir

برای استفاده از این سامانه کافیست با کد ملی کاربر به عنوان نام کاربر و کلمه عبور وارد سامانه شوید( به عنوان مثال 2-222222-222 ) و پس از ورود، کلمه عبور خود را تغییر دهید. در صورت فراموشی کلمه عبور می توانید با اداره رفاه دانشگاه خود تماس بگیرید.

برای دریافت، روی فرم مورد نظر کلیک نمائید

 
 
دانلود فرم 2 جهت درخواست وام‌هاي تحصيلي و مسكن بايد اين فرم را پر كرده و به اداره رفاه ارائه دهند 

 فرم 2

درخواست وام تحصیلی

و مسکن

 دانلود فرم 3  فرم سند تعهد محضري بايستي در يكي از دفاتر اسناد رسمي بطور دقيق و خوانا تنظيم و به ثبت برسد.

براي دريافت انواع وام‌هاي صندوق رفاه ارائه اين فرم الزامي است. ارائه يكبار فرم سندتعهدمحضري براي كليه وام‌هاي درخواستي و مقاطع دانشجويان كافي‌است
 

فرم 3

سند تعهد محضري
دانلود فرم 6  1- كليه دانشجويان متأهل كه مسكن اجاره‌اي در اختيار دارند مي‌توانند از وديعه مسكن در طول هر مقطع تحصيلي يك نوبت استفاده نمايند.
2- دانشجوياني كه از وديعه مسكن استفاده نموده‌اند لازم است حداكثر 2 ماه پس از فراغت از تحصيل وديعه مسكن دريافتي را تسويه نمايند.
تبصره 1- وجه مبلغ پرداختي بيش از مبلغ پيش‌پرداخت مندرج در اجاره نامه نخواهد بود.
تبصره 2- در صورتي كه زوجين دانشجو باشند، فقط يكي از آن دو مي‌تواند از وديعه مسكن بهره‌‌مند گردد.

 فرم6

درخواست ودیعه مسکن متاهلی

دانلود فرم 1/8
جهت درخواست وام شهريه نوبت دوم، دانشجویان مي‌بايست اين فرم را پر كرده و به اداره رفاه ارائه نمايند. فرم 8/1 درخواست وام شهریه
 دانلود فرم 10  

دانشجوياني كه اسامي آنان از طريق معاونت فرهنگي دانشگاه جهت تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره و يا عتبات عاليات (عراق)‌ اعلام مي‌گردد ميتوانند از وام حج عمره دانشجويي جهت تأمين بخشي از هزينه‌ها استفاده نمايند.

براي دريافت اين وام مي‌بايست فرم شماره 10 به همراه فرم شماره 1 تكيمل و به اداره رفاه ارائه گردد.
 

فرم 10

درخواست وام حج‌عمره و عتبات عاليات
 دانلود فرم 4  وام ضروری حداکثر تا 6 ماه پس از وقوع رویداد های زیرتعلق میگیرد: وقوع حوادث طبیعی- آتش سوزی- تصادف- فوت بستگان درجه یک- بیماری- خرید عینک طبی- پیش پرداخت مسکن استیجاری- هزینه پایان نامه تحصیلی- هزینه لوازم کمک آموزشی

 فرم 4

درخواست وام ضروری